Sponsoring

Jak duży wpływ na markę może mieć zawieszenie sportowca, który jest jej ambasadorem?

 

Tom Brady, rozgrywający zespołu footballu amerykańskiego New England Patriots, jest zawieszony w rozgrywkach. Jednak nie ma to wpływu na jego kontrakty reklamowe. Eksperci z rynku reklamowego dzielą się swoimi opiniami na temat tego typu sytuacji w sporcie i marketingu oraz jaki może mieć ona wpływa na dalsze działania reklamowe.

 

czytaj więcej na AdWeek

Jak Gatorade, ze zwykłego napoju wykorzystywanego przez trenerów w college'u, stworzył wart 12,5 mld dolarów przemysł

 

To Michael Jordan sprawił, że marka Gatorade stała się znana, podczas nocy, której omal nie przypłacił zdrowiem. Był to 5 mecz finałów NBA w 1997 roku, wynik spotkań wynosił 2-2. Legendarny rzucający obrońca Chicago Bulls był cięzko chory. Jordan powinien być w szpitalu. Zamiast tego zdobył kolejne punkty na parkiecie. podczas 44 swojej minut gry, Jordan zdobył 38 punktów. Później powiedział: "Jakoś udało mi się znaleźć energię do gry." To była monumentalna siła woli, ale kamerom i widzom nie umknęło, że w trakcie przerw cały czas pił jeden napój - Gatorade.

czytaj więcej na AdWeek

Dlaczego gwiazdy chcą występować w reklamach PepsiCo?

 

Dokładnie 50 lat temu, marki Frito-Lay (producent Fritos, Cheetos i Ruffles) połączyła się z Pepsi-Cola tworząc PepsiCo. Był rok 1965, a fuzja była czymś wyjątkowym jak na tamte czasy i niewielu wyobrażało sobie jakim kolosem stanie się nowa firma. Dziś PepsiCo to 22 marki, z których każda  generuje ponad 1 mld dolarów rocznej sprzedaży. Ale jeśli miało by się podać jeden powód, dzięki któremu konsumenci rozpoznają markę PepsiCo, to na pewno były to jej reklamy, które nie stroniły także od celebrytów, takich jak Beckham, Beyoncé, Jordan, Kareem Abdul-Jabbar, Madonna czy Michael Jackson.

czytaj więcej na AdWeek

ABK Grupa. Wszelkie prawa zastrzeżone.